pondělí 27. července 2015

Výlet na kole: Poděbrady - Nymburk

V posledních velmi teplých dnech se našel jeden chladnější (26°C) a tak jsem toho hned využili. Vydali jsme se i s naším 16 měsíčním synem na kolo. Trasu jsem nejdřív pečlivě naplánovala, aby nehrozilo, že bude moc dlouhá (cca 17 km) nebo, že se poblíž nebude nacházet žádné dětské hřiště. Malého sice jízda na kole baví, ale přeci jen sedí v sedačce a to není tak akční, jako skotačení na pískovišti. 

Naše cesta začínala v Poděbradech u hospůdky Na Jízdárně. Sídlo zde má jezdecký klub, takže se dají prohlédnout stáje. Nám už to nevycházelo časově, ale i tak jsem viděli spoustu krásných koní. Myslela jsem si, že malý z toho bude nadšený, ale jen prohlásil "kolík" (koník) a dál ho to moc nezajímalo :) Dá se zde dobře zaparkovat autem a hospůdka má v zadní části i zahrádku se slunečníky, kterou jsme využili. Polední nabídka jídel byla dostačující a ceny víc než příznivé. Kvalita jídla dobrá, nic zvláštního, ale to jsme ani nečekali :) Ano oběd jsme si dali ještě před tím, než jsme vůbec na kolo nasedli. No jo, musí se to podřídit potřebám toho nejmenšího :)

Po obědě už tedy následovala samotná jízda. Cyklostezka má označení č. 19 a celou dobu až do Nymburku vede kolem řeky Labe. Ta je lemována stromy, které poskytnou příjemný stín. Převýšení není vlastně žádné, takže nás čekala nenáročná, vyhlídková jízda. Pohledy kolem řeky byly nádherné a jelikož bylo pondělí, tak jsme se nemuseli nikomu vyhýbat a sem tam si mohli i povídat. Jakmile jsem dojeli do Nymburka, hned za silnicí se nacházela další hospůdka s moc pěkným dětským hřištěm. Samozřejmě nemohla chybět točená malinovka ( To abychom náhodou za výlet nespálili moc kalorií :)) a mrňous dostal za odměnu líznout zmrzky. Zpáteční cesta opět podél řeky (stačilo přejít most). Cestu jsme zakončili u poděbradského zámku, u kterého se nachází krásné velké hřiště. Bohužel výletník už byl znaven a usnul v sedačce, takže ze hřiště nic neměl.

Držel se pevně i ve spánku :))
Musím říct, že tenhle výlet jsme si všichni moc užili. Z Prahy to bylo autem kousek, takže pokud hledáte nějaký výlet na kole, tuto trasu mohu doporučit.

5 komentářů:

  1. Hm, dítě... toho jsem se přesně obávala...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsi na to přišla docela pozdě, psala jsem o tom v samotném článku a dokonce se k tomu i spousta lidí vyjadřovalo. Samozřejmě pokud Ti články s touto tématikou vadi, tak neni nic lehčího než je nečíst.

      Vymazat
    2. Já jsem ten článek samozřejmě četla =o)
      Promiň, asi to vyznělo ošklivě...

      Vymazat
    3. Jo vyznělo:) ale to se tak někdy stává v písemné komunikaci. I když teda pořád nechápu, jak to bylo myšleno:)

      Vymazat
  2. Parádní fotka a ještě lepší popis v článku :) Podle fotky tipuju, že máte zcela stejnou sedačku na kolo :)

    OdpovědětVymazat