čtvrtek 28. ledna 2016

Ekzém?!

Ekzém….věčný strašák
Na úvod bych chtěla říct, že bych byla moc ráda, kdybych na konci tohoto článku mohla nabídnout zaručenou radu, jak se ekzému zbavit. Bohužel rada nebude....Za celou dobu svého života, co se s ním potýkám, se mi ho nepodařilo zbavit a to jsem již vyzkoušela hodně věcí. Chtěla bych se proto podělit o zkušenosti, co dokázalo příznaky zmírnit, jaké jsou příčiny, co hodlám v budoucnu vyzkoušet a taky bych chtěla znát vaše rady.
Kdo máte s touto nemocí zkušenosti, tak mi dáte asi za pravdu, že to dokáže život pěkně znepříjemnit. Záleží i na tom, jak velká jsou ložiska, ale i ta nejmenší pěkně obtěžují. Myslím, že velký podíl na tomto neduhu, má rodinná anamnéza, protože můj tatínek tím taky trpí a dědeček měl lupénku.

Tenhle prevít mě provází od malička. No respektive, od doby, kdy si tak nějak vzpomínám na své dětství, což je asi tak od školky. Nejchoulostivější místa se nacházela kolem pusy, očí a v záhybech u loktů. V tomto věku byla nejlepší obrana škrabání, takže si dokážete představit, jak to asi vypadalo. Zvlášť kolem té pusy jsem vypadala jak klaun J)) Nekonečné hodiny strávené na kožním, kde na mě zkoušeli různé mastičky, koupele a jiné zaručené metody, které by měly zabrat. Mastičky obsahovaly kortikoidy, takže pro organismus taky velká paráda. Výsledkem bylo zmírnění příznaků nebo dočasné potlačení. Ovšem s příchodem zimních období se to objevilo znovu. Pak nastala doba, kdy jsem o ekzému skoro vůbec nevěděla, ale s nějakým 15 rokem se začal znovu hlásit o slovo. V této době jsem závodně tancovala a časté pocení pod oděvem tomu taky moc nepomáhalo. To už se většinou jednalo o místa v záhybech loktů. Z obličeje to jaksi zmizelo. Psala jsem, že zimní období bylo kritické. Někdy se však jednalo i o letní čas a rady typu, že slané moře na to pomůže, se mě vůbec netýkaly. Slaná voda na to byla jako žíravina a pokud v místě nebyla sprcha se sladkou vodou, tak jsem trpěla jak pes. Od této doby se tak 1-2x do roka setkávám se svým věrným společníkem. Někdy jsou to intervaly krátké, jindy dlouhé. Poslední už trvá rok a musím říct, že mě to už pěkně štve. Hlavní oblasti jsou na prstech a hřbetech rukou. Na téměř vše si musím brát rukavice (umývaní nádobí, příprava jídla). Voda to prostě zhoršuje. Takže jediné co teď dělám je, že ruce pořád mažu nějakými krémy. Hlavně aby ruce nebyly bez promazání. Není to moc velká pomoc, ale alespoň kůže nepraská.
Za tu dobu jsem vypozorovala, že největším spouštěčem je stres. Potvůrka, která se umí pěkně nenápadně vkrást, ale projevit se umí s pěknou silou. Ono stačí, když prostě procházím nějakou životní etapou, která přináší změnu a nějaký čas trvá, než se s ní vypořádám. BUM, hned je to tady.

Nedávno jsem narazila na jednoho Číňana, který lečí různé neduhy pomocí akupunktury a jelikož reference na něj byly velmi dobré, vyzkoušela jsem ho taky. Zlepšení se projevilo, ovšem pak jsem otěhotněla a nějaké zásahy do těla podstupovat v tomto stavu nechci. To je jedna metoda, kterou chci v budoucnu vyzkoušet. Druhou má vyzkoušenou můj táta. Světě div se, on ten ekzém teď vážně nemá. Jedná se o jakési léčení pomocí energie. No já osobně jsem tam nebyla, takže k tomu nemohu podat žádné bližší informace. Rozhodně to chci, ale také otestovat.
Jak jsem psala, tak teď používám spíše krémy kvůli promazávání. Ovšem krém nesmím užívat moc dlouho. Kůže pak na něj přestane reagovat a ekzém se ještě zhorší. Jako nejlepší se mi osvědčila modrá Indulona a teď nově klasická kalciová mast, kterou koupíte v lékárně. Na noc je nejlepší namazat velkou vrstvou a obléci bavlněné rukavice (koupila jsem v DM). Jednak se předejde škrábání, které v noci nedokážu kontrolovat a hlavně se nějak tak líp ruce zregenerují.

Moc by mě zajímaly vaše názory a zkušenosti na tuto problematiku.

4 komentáře:

  1. Mě pomohla hodně indulona, více v článku.
    http://monalisabeautyeri.blogspot.cz/2016/01/vselecici-indulona.html

    OdpovědětVymazat
  2. Ahojda, já osobně se s tím potýkám taky odmala, spalo to od první třídy tak to 18 let a pak se to vrátilo...
    Kortikoidy od doktorky a smrdutý masti nepomáhají. Indulona je zlo, obsahuje parafinum liquidum...
    Nejvíc se mi osvědčilo dělat si krémy doma (teď dělám jak na tělo na ekzém, tak na obličej a vlastně jsem vysadila všechny mazadla a mám jen vlastní výroby).
    Na ekzém je idelální: bambucké máslo (můžeš dát kakaové, pokud ti nesmrdí), konopný olej, jojobový olej, arganový olej vše dát do klasického pullitru v poměru 10:2:2:2 a přidáš trochu vitamínu E, případně éterický olej a vše promícháš klasickou metlou (používám doma na br. kaši), hlavně je důležitý vše před mícháním umýt horkou vodou a jarem kvůli hygieně a během míchání do toho nesahat prsty, ale jen nástroji... tenhle krém používám na jaro, léto, podzim...
    a pokud je zima a mám suchou pokožku, recept je stejný, ale za tepla a nejprve dáš 1 dávku jojobového vosku (může bejt i včelí) a když se rozpustí, tak i zbytek ingrediencí, až se vše rozehřeje, tak zamícháš a přeliješ do kelímku a dáš do lednice... vznikne z toho máslo a je to moc příjemný
    ideálně mazat na vlhkou pokožku po koupeli =o) nic lepšího zatím neznám

    OdpovědětVymazat
  3. Moc děkuju za radu a rozhodně si zkusím mastičku namíchat. Ted ještě zkouším jeden typ, který je taky mastiška namíchaná ze 3 různých. Takže Indulona úplně špatně jo? Stejně mám pocit, že každému na to zabírá něco jiného. Jednu dobu jsem měla nějakou čínskou mastičku, která teda dělala zázraky a měla být na přírodní bázi. Bohužel ji ale nikde ted nemůžu sehnat.

    OdpovědětVymazat