čtvrtek 9. června 2016

Pomůcky při kojení

Ano, už je to tu zase. S druhým dítkem přichází opět ke slovu kojení, které zabere většinu času života novorozeného miminka. U prvního jsem celkem bojovala se zatvrdnutím mléka, ale i s rozpraskanými bradavkami. Tentokrát jsem nechtěla ponechat nic náhodě a pořídila jsem dopředu všechny věci, které bych mohla potřebovat. Hned na začátek musím říct, že s přisáním miminka nebyl žádný problém, takže se mi hned pár dnů po porodu začalo tvořit mléko a opět je ho hodně :)) Malému očividně chutná, protože již z porodnice jsme odcházeli s porodní váhou (miminka ze začátku života ztrácí na váze a trvá jim pak pár dní, než se na ni zase vrátí, právě s ohledem na to, jak jí). A co tedy nechybí v mé "kojící výbavě"?

Kojící podprsenka
Hned v porodnici jsem nasadila kojící podprsenku, kterou mám hodně na tělo, aby se prsa nenalila až tak moc. No nalila, ale věřím , že jsem tomu alespoň trochu pomohla:) Podprsenky mám od Medely a řekla bych, že jejich design je celkem v pohodě, takový sportovní. Velká výhoda je pohodlné odepínání přední strany na takový malý háček. V pohodě se dá zvládnout odepnout jednou rukou, takže druhou ruku máte volnou. Hezký design mají i podprsenky z Lindexu a nevypadají hned na první pohled jako kojící.

Gelové chladící polštářky
Říkala jsem si, že u prvního jsem třeba měla špatnou techniku a proto jsem měla bradavky tak bolavé. No, buď mám i teď špatnou techniku nebo to tak prostě je:) Nicméně tyto chladivé gelové náplasti( opět Medela) přináší okamžitou úlevu. Jednak krásně chladí a pak také mají regenerační účinky. Bohužel cena těchto věciček je docela hodně vysoká. Jedno balení obsahuje 4 ks za cenu cca 400,- Kč. Samotný polštářek je hodně velký, takže já si ho vždy roztřihnu na 4 menší kousky, protože potřebuji zakrýt jen malé místo.

Duo, které používám společně s polštářky. Tato mastička obsahuje 100% lanolinu (ovčí tuk) a hojí opět bradavky. Používám hned po kojení. Z prsa se nemusí omývat, takže do dalšího kojení se pěkně vstřebá a miminku nevadí. K dostání je v malé a velké verzi a za mě stačí ta menší, protože na nanesení potřebujete opravdu malé množství, které postačí k regeneraci postiženého místa. 

Odsávačka mléka
Věc, kterou nemusíte potřebovat. Já ji měla už u prvního syna, takže teď jako když najdu. Výrobců, kteří prodávájí tyto věcičky, je spousta. Já opět pořídila od Medely. Slibuji, že už je to poslední věc:) Moc se mi osvědčila právě na pomoc při zatvrdnutí mléka. Dokáže z prsa dostat doopravdy ten přebytek. Rozhodně je potřeba odsát jen do úlevy, protože čím víc budete odsávat, tím více se bude mléka tvořit a můžete se dostat do začarovaného kruhu. Investice do této věci není malá, ale zrovna Medela nabízí i možnost pronájmu. Já vlastním elektrickou odsávačku, ale jsou i manuální. Další možnost, kdy se dá odsávačka využit, je situace, pokud chcete někam jít a zanechat pro prcka mléko na jídlo. V pozdějších měsících jsem toto praktikovala docela často. 

Kojící polštář
Vím, že některé maminky tuto věc vůbec nevyužívají a vystačí jim na podložení miminka klasicky polštář nebo ruka. Já jsem u prvního pořídila klasický tvar rohlíku, který se dal použít už v těhotenství, jako podložení bříška. Jelikož jsem tento první darovala, chtěla jsem vyzkoušet něco jiného, protože u tohoto prvního mi trochu vadilo, že se jakoby tak "rozplizl" a nedržel pořádně tvar. Miminko z něj pak klouzalo a opřít zády se o něj taky moc nedalo. Nakonec jsem vybrala kojící polštář My brest Friend, který má trochu jiný tvar než zmiňovaný rohlík. Je pevný, takže se nikam nerozjíždí a navíc si ho přeskou upevníte kolem celého těla. Poskytuje tedy pevnou oporu zad, což velmi oceňuji. Zatím jsem s ním moc spokojená.

Skoro to vypadá, že jsem placená ze reklamu pro Medelu, ale ujišťuji vás, že se mi jednoduše tyto produkty osvědčily a tak je používám i teď.
Ještě bych vám chtěla popsat nějaké babské rady, které mohou pomoci právě se zatvrdlým mlékem, protože takový zánět prsa nechce zažít nikdo. Klasický tvaroh umí zázraky. Prostě si napatláte studený tvaroh na prsa a on vám vysaje tu horkost. Pak když ho budete dostávat dolů, je fajn si sprchou masírovat prsa po směru hodinových ručiček. To pomůže rozmasírovat zatvrdlinky. Existují i homeopatika, ale u tohoto problému s nimi nemám zkušenost.

Moc by mě zajímalo jaké jsou vaše osvědčené postupy, které vám pomohly. Používáte něco co já nebo máte lepší zkušenost s jinými výrobky? Budu moc ráda za vaše komentáře.

2 komentáře:

  1. Ahoj, no když tohle čtu, tak to asi fakt nechci dělat. Halt jsem antimatka :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je každého věc:) Neměl to být odrazující článek, naopak. Pro mě je kojení přirozená věc a je fajn si ho od začátku usnadnit, protože to samo od sebe někdy nejde a člověk z toho pak může být zmatený.

      Vymazat